تمبر طلا و نقره حافظ

 تمبر طلا و نقره حافظ
شاید همه ما از تمبر تصور یک قطعه چهار گوش کاغذی را داشته باشیم، کاغذهای کوچکی که در کنار ارزش های هنری و زیبا شناختی اش به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر محسوب می شود که با قابلیت پیام رسانی گسترده و فراگیرش، نقش های گوناگونی را از جهات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی و غیره  ایفا می نماید. در کشور ما نیز از طریق چاپ و انتشار تمبر می توان فرهنگ ایران پهناور را تقویت و صادر کرد. حتی می توان از آن به عنوان سفیری برای فرهنگ سازی و انتقال فرهنگ غنی کهن جامعه ایران به آیندگان و سایر جوامع نام برد و به عظمت و قدمت آن بالید. از این رو شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در اقدامی نوین، در راستای توسعه فرهنگ تمبر و تمبرشناسی و گسترش خدمات نوآورانه، این قاصدان کاغذی را به فلزی تبدیل نموده و خدمت جدیدی و ماندگاری را تحت عنوان تمبر طلا و نقره به طیف خدمات خود افزوده است که خوشبختانه با اقبال خوب عمومی هم روبرو شده است. این سرویس مبتکرانه نخستین سری آن چندی پیش با انتشار تمبر آلیاژ فلزی طلا و نقره منقش به تمثال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) با عنوان "سلام بر روح خدا"  کلید خورد که از سوی علاقمندان تمبر مورد استقبال گسترده ای قرار  گرفت. در پی این اقدام انتشار دومین تمبر با آلیاز فلزی منقش به تصویر شاعر نامدار ایران زمین لسان الغیب ،حافظ شیرازی در دستور کار شرکت پست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. به همین منظور گفت و گویی را با حی شاد مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی ترتیب داده ایم تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نماییم.
 
مشروح این گفت و گو را در ذیل می خوانید:
 
تولید تمبر با آلیاژ فلزات گرانبهای طلا و نقره با چه هدفی  و چگونه صورت گرفته است؟
با هدف حفظ  و انتقال میراث غنی فرهنگی کشورمان و با توجه به نقش بی بدیل تمبر در این زمینه، تولید تمبر در قالب مشخص و با استفاده از آلیاژ فلزات گرانبها نظیر طلا و نقره در دستور کار شرکت پست جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. در این راستا شرکت پست ضمن عقد قرارداد با گروه صنایع دستی "پرنیا" به عنوان مجری طرح و تولید کننده،  طرح تمبر مورد نظر را که از بین تمبرهای یادبود منتشره پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزیده و به منظور  تولید در اختیار گروه یاد شده قرار می دهد که در این راستا نخستین سری تمبر طلا و نقره مزین به تمثال مبارک  امام خمینی(ره) در نیمه اول سال جاری تولید و منتشر شد.
 
این بار حافظ بر تمبر طلایی نقش بست چرا ؟
با توجه به نقش تمبر یادبود به عنوان سفیر فرهنگی بدون مرز و جایگاه  برجسته ، ویژه و منحصر به فرد شاعر بزرگ کشورمان حافظ شیرازی در عرصه فرهنگ و ادبیات و شهرت بی نظیر وی نزد همه و همچنین در پی استقبال بی نظیر مردم و دوستداران تمبر از تولید نخستین تمبر طلا و نقره ، شرکت پست مصمم شد تا دومین عنوان تمبرهای فلزی را به  حافظ اختصاص دهد که امید است با این کار، گامی موثر در جهت بزرگداشت این شاعر پرآوازه کشورمان برداشته شده باشد.
 
متقاضیان چگونه می توانند تمبر طلا یا نقره منقش به تصویر حافظ را سفارش دهند؟
عموم مردم و دوستداران تمبر می توانند از روز دوشنبه، بیست و هشتم شهریورماه لغایت پنجشنبه شانزدهم مهرماه جاری با مراجعه به دفاتر پستی دولتی در مراکز استان ها و شهرستان های سراسر کشور، ضمن تکمیل فرم های مربوطه، درخواست خود را ارایه نمایند. متقاضیان می توانند ضمن پرداخت وجه،  تمبر های مورد نظر خود را به هر تعداد که مایل باشند پیش ثبت نام نمایند. 
 
متقاضیان به هنگام مراجعه به دفاتر پستی به منظور  درخواست تمبر چه مدارکی را لازم است به پست ارایه نمایند؟
بنا به دستور مدیرعامل محترم شرکت پست و به منظور جلوگیری از تردد غیر ضرور هموطنان، مقررگردیده است تمبرهای درخواستی با سرویس پست پیشتاز و با بیمه اظهار شده به آدرس های ارایه شده توسط متقاضیان ارسال و تحویل گردد از این رو ارایه نشانی کامل و دقیق با ذکر کد پستی و تلفن تماس ثابت و همراه هنگام ثبت درخواست الزامی می باشد. همچنین می بایست به ازای درخواست  هر قطعه تمبر طلا با بسته بندی معمولی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده  مبلغ2 میلیون و 113 هزار و پانصد ریال و با بسته بندی فاخر طلاکوب مبلغ 2 میلیون و 513 هزار و پانصد ریال به باجه پستی پرداخت شود. این مبالغ در خصوص تمبرهای نقره با بسته بندی فاخر نقره کوب مبلغ یک میلیون و 509 هزار ریال و با بسته بندی معمولی مبلغ یک میلیون و 209 هزار ریال می باشد که لازم است هنگام ثبت نام و درخواست به صورت نقدی پرداخت شود.
 
تمبر های درخواستی چه زمانی به متقاضیان تحویل خواهد شد؟
از آنجایی که می بایست درخواست های سراسر کشور به منظور سفارش نهایی تولید ،جمع بندی و تجمیع گردد و همچنین با توجه به مدت زمان مورد نیاز جهت تولید تمبرهای درخواستی ،فرآیند تحویل تمبرها به متقاضیان، 45 روز پس از پایان مهلت ثبت نام آغاز خواهد شد. با توجه به ارسال تمبرها با سرویس پست پیشتاز در مدت زمان کوتاهی پس از تحویل تمبرها به ادارات کل پست استان ها و مناطق پستی تهران تمبرهای درخواستی به متقاضیان تحویل خواهد شد.
 
آیا مدت زمان ثبت نام قابل تمدید خواهد بود؟
خیر، از آن جایی که مدت اعلام شده، غیر قابل تمدید است متقاضیان می بایست صرفا در زمان اعلام شده به دفاتر پستی دولتی به منظور  ثبت درخواست ،تکمیل و پیش ثبت نام اقدام نمایند.
 
سخن آخر؟
نظر به اینکه تمبرهای تولیدی طلا و نقره نظیر تمبرهای یادبود می باشد، از این رو  تولید آنها قابل تجدید نمی باشد از این رو جنبه کلکسیونری یافته که این امر قطعاً باعث افزایش قیمت آن به علت محدودیت در تولید خواهد گردید همچنین با توجه ارزش مضاعف آن نسبت به سایر اقلام ، این محصول انحصاری شرکت پست نزد کلکسیونرهای تمبر از جذابیت خاصی برخوردار می باشد.

توجه توجه : موسسه مانا تمبر از تاریخ 94/6/31 تا تاریخ 94/7/10 آماده پیش فروش تمبر های طلا و نقره حافظ به قیمت مصوب دولتی می باشد.لطفا جهت پیش خرید به موسسه مراجعه نموده یا تماس حاصل فرمائید.
منبع : موسسه مانا تمبر
تاریخ ارسال : 94/6/31

ارسال نظر

* نام و نام خانوادگی :
* آدرس ایمیل : (ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
   آدرس وبسایت : (Site url withhttp://)
* نظر شما :
محل تایپ کد